Kharazmi Investment Group

ثروت آفرینی پایدار برای نسل ها

:: سید علی اکبر جعفری، مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات گروه سرمایه­ گذاری خوارزمی: فناوری اطلاعات؛ ابزاری راهبردی، نه فقط پشتیبانی - 1399/05/11

توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات از مباحثی است که در سال­ های اخیر مورد توجه اکثر گروه ­های سرمایه گذاری قرار گرفته و باعث افزایش بهره­وری و گسترش دامنه فعالیت شرکت­های بزرگ فعال در این حوزه شده است. در این خصوص اقدامات موثری در شرکت سرمایه گذاری خوارزمی انجام شده است که به منظور آگاهی از این اقدامات و برنامه های در دست اقدام با مهندس سید علی‌ اکبر جعفری، مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات گروه سرمایه ­گذاری خوارزمی، به گفت‌وگو نشسته‌ایم.

*درباره حوزه کاری‌تان در مجموعه خوارزمی صحبت کنید و معرفی کوتاهی از وظایف آن داشته باشید.

واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات در شرکت سرمایه گذاری خوارزمی تا قبل از این یکی از واحدهای زیرمجموعه معاونت طرح و برنامه بود. طی تغییرات ساختاری که اعمال شد، مدیریت مستقلی برای این واحد تعریف شد و از آن پس این واحد به صورت مستقل زیرنظر مدیریت عامل شرکت قرار دارد. پس از این تغییرات، واحد آی­تی مستقیماً به مدیرعامل گزارش می­ دهد. در حال حاضر در مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات بنده به عنوان مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در خدمت مجموعه هستم و در کنار دو تن از همکاران که به عنوان کارشناس فناوری اطلاعات در این قسمت مشغول به کار هستند، ماموریت ­ها را پیش می ­بریم.

همکاری من با گروه سرمایه­ گذاری خوارزمی به سال 91 برمی‌گردد، منتها تابه‌حال پست رسمی سازمانی در گروه سرمایه­ گذاری خوارزمی نداشته ­ام. در حقیقت از اواخر پاییز 98 با پست رسمی مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در خدمت شرکت و گروه سرمایه‌گذاری خوارزمی هستم و از آن زمان چارت جدید هم مصوب شد. از آن تاریخ ما یک‌سری فعالیت­ هایی را انجام داده‌ایم که برخی از آن­ها فعالیت های روزمره و رایج برای تمامی واحدهای آی­تی است و موظف هستند آن­ها را انجام دهند و برخی فعالیت ­هایی خاص در جهت پیشرفت و بهبود کارایی بوده است.

اولین اقدامی که ما در واحد فناوری اطلاعات گروه سرمایه­ گذاری خوارزمی انجام دادیم، حذف کاغذ و گردش کاغذی امور بود. در واقع اتوماسیون را به صورت کامل در شرکت راه ­اندازی کردیم و برای شرکت ­های زیرمجموعه این دسترسی را میسر کردیم که بتوانند نامه­ های خود را بدون نیاز به ارسال نامه کاغذی و حضور فیزیکی، به مدیران خوارزمی منعکس کنند و مدیران خوارزمی هم به همین صورت می ­توانند از این سیستم استفاده کنند. این تدابیر باعث شده است جریان کارها بسیار سریع­تر پیش رود و دسترسی­ ها راحت ­تر صورت گیرد.

هفته اول اسفندماه، در راستای دستورالعمل های جلوگیری از انتشار و ابتلا به ویروس کرونا، ما بستر ویدیوکنفرانس خود را راه ­اندازی کردیم. در این خصوص سعی کردیم یک بستر اختصاصی برای گروه سرمایه ­گذاری خوارزمی و مدیران و شرکت ­های زیرمجموعه آن فراهم کنیم تا در کنار حفظ سلامت همکاران در مجموعه بزرگ خوارزمی بتوانیم جلسات و فعالیت­های روزانه شرکت را انجام دهیم و پیش ببریم. در همان هفته اول اسفندماه بستر دورکاری را آماده کردیم تا همکارانمان بتوانند از منزل فعالیت خود را انجام دهند و در حقیقت هیچ مشکل و محدودیتی برای انجام فعالیت­ های شرکت با توجه به مسائل مرتبط با کرونا وجود نداشته باشد. هر چند در بحث دورکاری در شرایط اضطراری ما یک‌سری محدودیت داریم. مثلا"محدودیت ­های قوانین را داریم که سعی می­کنیم با همکاران واحد مدیریت اداری این موارد را برطرف کنیم.

یکی از مشکلاتی که این موانع در این بازه زمانی به وجود آورده­اند، مربوط به حملات سایبری بود که تعداد آن­ها افزایش پیدا کرده بود و ما در حال تلاش و پی‌گیری برای جلوگیری و رفع مشکلات احتمالی این حملات هستیم. می دانیم که اطلاعات برخی شرکت­ها وسازمان های بزرگ از اوایل اسفندماه مورد حمله قرار گرفته­ و اطلاعات آن­ها بعضا" مورد سرقت واقع شده است. هدف مهاجمان نیز کسب اطلاعات شخصی افراد مانند شماره تلفن، کد ملی، تاریخ تولد و... بوده است. این حملات عمدتاً با هدف استفاده از این اطلاعات در حملات بعدی با تکنیک‌های مهندسی اجتماعی یا جعل هویت صورت گرفته است. بنابراین اتخاذ تدابیرفنی کارآمد درحوزه اطلاعات حایز اهمیت فراوان است.

هم‌چنین در کنار بستر ویدیوکنفرانس، در حال برنامه ­ریزی برای یک نرم­افزار یا سامانه جامع جلسات برای شرکت سرمایه­ گذاری خوارزمی هستیم که از به زودی عملیاتی خواهد شد. یک سامانه نظرسنجی و جمع ­آوری اطلاعات را نیز راه ­اندازی کردیم تا بتوانیم اطلاعات شرکت­ ها، سهام‌داران، همکاران و سایر ذی­نفعان گروه سرمایه ­گذاری خوارزمی را داشته باشیم و بتوانیم بر اساس نظرات، تصمیمات مناسبی برای بهبود وضعیت بگیریم. همان‌طور که اطلاع دارید، سهام شرکت در اردیبهشت‌ماه رشد چشم‌گیری داشت و تماس سهام‌داران با بخش امور سهام شرکت بسیار زیاد شده بود و در همان بازه زمانی تعداد کارمندان ما به نسبت این تماس ­ها کافی نبود. به همین دلیل ما ظرفیت سامانه­ ای را که از قبل برای پاسخ‌گویی به تماس تلفنی سهام‌داران داشتیم، دوبرابر کردیم تا بتواند به تعداد بیشتری از سهام‌داران خدمات­رسانی کند. تا قبل از این اتفاق این سامانه می ­توانست به تماس 150 سهام‌دار در روز پاسخ‌گو باشد که در جریان این اتفاقات ظرفیت پاسخگویی این سامانه را به روزی 400 نفر رساندیم.

با برخی شرکت­ های گروه مثل نیروگاه منتظرقائم، نیرو پارسه و گروه خدمات بازار سرمایه الگوریتم تعاملاتی را داریم. همکاران بخش فناوری اطلاعات این شرکت ­ها یا هیئت مدیره و مدیران آنها، درخواست­ هایی مبنی بر نظارت یا کمک در اجرای پروژ­ه ­ها از واحد آی­تی گروه خوارزمی داشتند و در این مدت شش ماه از زمان آغاز به کار این سامانه، توانستیم با این دوستان تعاملاتی داشته باشیم و اخیرا" هم سامانه­ سیگما را برای معاونت مالی و اقتصادی گروه راه‌اندازی کردیم تا در لحظه بتوانند به سبد سهام یا دارایی­ های شرکت دسترسی داشته باشند.

*چه طرح و برنامه‌هایی برای توسعه زیرساخت‌های آی‌تی و شبکه‌ای کردن مجموعه در دستور کاراست؟

زیرساختی که در این مجموعه فراهم شده است، زیرساخت بسیار خوب و مناسبی است. این زیرساخت را مدیون عزیزانی هستیم که قبل از بنده مدیریت واحد آی­تی را در مجموعه خوارزمی به عهده داشته ­اند. ولی این زیرساخت مقداری قدیمی و مستهلک شده است و نیاز داریم این زیرساخت را به ­روز کنیم و با تغییراتی که در این زیرساخت اعمال خواهیم داد، احتمال بروز خطا را در این تجهیزات کم کنیم.

برنامه راهبردی دو ساله یکی از برنامه­ های در حال اجرا در گروه سرمایه ­گذاری خوارزمی است و فناوری اطلاعات هم به عنوان یکی از ابزارهای استراتژیک خوارزمی نقشی را در این برنامه راهبردی دو ساله ایفا می­کند. در این راستا برنامه راهبردی دو ساله فناوری اطلاعات خوارزمی را هم ارائه کردیم.

از آن­جایی که گروه سرمایه ­گذاری خوارزمی یک هلدینگ است، بحث فناوری اطلاعات خوارزمی دو بخش دارد. اولین منظر خود شرکت سرمایه­ گذاری خوارزمی است، قسمت دوم شرکت­ های زیرمجموعه است که هر کدام از این­ها با بحث نگه‌داری و حفظ شرایط موجود نیز مواجه هستند و بحث دیگر هم برنامه ­ریزی، ارتقا، رشد و توسعه کسب­ وکار است. در تلاش هستیم تا بتوانیم از همه این مناظر و با همه این شرایط کار را به بهترین نحو انجام دهیم.

هم‌چنین تمام سعی­مان را می­کنیم تا مجمع عمومی عادی سالانه بعدی شرکت را برای سهام‌داران عزیزمان به صورت آن‌لاین برگزار کنیم. خارج از بحث کرونا، شرکت سرمایه­ گذاری خوارزمی جزو آن دسته از شرکت­ هایی است که پراکندگی جغرافیایی سهامداران آن بسیار بالاست چرا که که تعداد سهام‌داران حقیقی آن بسیار زیاد است. البته همه این سهام‌داران تهران نیستند و اگر هم در تهران باشند، به دلیل محدودیت فضایی که وجود دارد، ما نمی­توانیم در خدمت تمامی این عزیزان در محل مجمع شرکت باشیم. ما برنامه­ ریزی ­هایمان را در این جهت از قبل از شیوع ویروس کرونا شروع کرده بودیم و شیوع ویروس کرونا هم این مبحث را گسترش داد. در حال حاضر بسیاری از شرکت ­ها به‌اجبار مجامع خود را به صورت آن‌لاین برگزار می­ کنند، اما این شرکت‌ها در ظاهر مجمع خود را آن‌لاین برگزار می‌کنند و در واقع تنها کاری که می‌کنند، این است که یک لینک در سایت آپارات یا صفحه اینستاگرام خود بارگذاری می‌کنند تا مجمع را آن‌لاین پخش ‌کنند، اما کاری که ما می‌خواهیم انجام دهیم، این است که به هر سهام‌دار امکان ثبت‌نام آن‌لاین بدهیم و سپس در بین حاضران مجمع با آن کد شناخته شود و اجازه رأی دادن و سؤال پرسیدن داشته باشد. سهام‌دار با این امکان می‌تواند در هر جای ایران که هست، بدون حضور فیزیکی ، در این مجمع آن‌لاین حضور پیدا کند. امکانات این مجمع آن‌لاین طوری است که انگار سهام‌دار در مجمع غیرآن‌لاین حضور دارد؛ به همان طریق می‌تواند نظرش را ثبت کند، رأی دهد و... البته فراهم شدن این امکانات مستلزم اخذ مجوزهای لازم از سازمان بورس نیز هست که در تلاش هستیم این امکان هم فراهم گردد.

در کنار این برنامه‌ها پروژه هوش تجاری را نیز در دست داشتیم که متأسفانه این پروژه کمی زمان‌بر شد و به نتیجه نرسید. یکی از اهداف ما در این دو سال این است که این پروژه را به سرانجام برسانیم و نتیجه‌ای را که می‌خواهیم، از این پروژه بگیریم.

از دیگر برنامه‌های واحد آی‌تی بحث ممیزی فناوری اطلاعات است که در نظر داریم با استفاده از روش کوییت آن را در سطح هلدینگ پیاده کنیم. در این خصوص با هر کدام از مدیریت‌ها و معاونت‌ها، بخش اداری، روابط‌ عمومی‌ها، سرمایه‌گذاری، شرکت‌ها و مجامع، مالی توسعه و منابع در تلاش هستیم تا سامانه‌هایی را برای آن‌ها فراهم کنیم تا بتوانند تصمیم‌گیری بهتری داشته باشند، سریع‌تر به نتیجه برسند و عملکرد قانونی خود را بهبود ببخشند.

بحث مدیریت دانش و ICT Master plan، را در سطح هلدینگ در لیست برنامه‌های آتی داریم. در کنار این‌ بحث‌ها، تحقق برخی از استانداردهای فناوری اطلاعات ISO 20000 و ISO 27000 را جزو برنامه‌های واحد آی‌تی قرار دادیم و هم‌چنین در تلاشیم تا تعاملمان را با واحدهای آی‌تی شرکت‌های زیرمجموعه بیشتر کنیم و بتوانیم این امکان را فراهم کنیم که بر اساس اطلاعات شرکت‌هایمان فرایند تصمیم گیری ها تسهیل شود.

*از نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در بازار سرمایه بگویید و این‌که در شرایط کنونی این حوزه چه اهمیتی در گروه‌های مالی دارد؟

یکی از مشکلات بزرگی که در بازار سرمایه با آن مواجه هستیم، این است که زیرساخت‌های ما آن‌طور که باید و شاید، توسعه پیدا نکرده است. به عنوان مثال، سازمان بورس ساختمان مرکزی خود را از خیابان حافظ به ساختمانی مدرنی در منطقه سعادت‌آباد منتقل کرده، با این‌حال زیرساخت‌های بورس هنوز به روز نیست و ما هم‌چنان از هسته معاملاتی چندین و چند سال پیش استفاده می‌کنیم که برای چند صدهزار سهام‌دار طراحی شده بوده است. در حال حاضر طبق آخرین اطلاعاتی که از سازمان بورس جمع‌آوری شده، ما چیزی نزدیک به ۳.۵ میلیون نفر سهام‌دار فعال داریم و با توجه به بحث سهام عدالت، تعداد سهام‌داران حقیقی کشور به چیزی نزدیک به ۵۰ میلیون نفر رسیده است. بنابراین نیاز است این زیرساخت‌ها ارتقا پیدا کند.

در اکثر نقاط جهان آی‌تی جزو بزرگ‌ترین و مهم‌ترین سرمایه‌گذاری‌هاست. اگر به لیست ۱۰ برند برتر جهان نگاهی بیندازید، خواهید دید که شش ردیف آن شرکت‌های IT Base (بر پایه فناوری اطلاعات) هستند. این‌که می‌گویم IT base به این معنی است که بنده آمازون را هم با این‌که محصولاتی را می‌فروشد، اما باز هم در زمره شرکت‌هایی با محوریت فناوری اطلاعات می‌دانم. اما در کشور ما سه خانواده صنعت با نهایتاً 15 شرکت فعال در بازار بورس وجود دارد و تعداد شرکت‌هایی با محوریت فناوری اطلاعات در بازار سرمایه کشور ما بسیار کم است. علت آن می‌تواند این باشد که فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در تولید ناخالص داخلی ما (GDP) سهم اندکی دارد که این سهم حول‌وحوش ۳ یا ۳.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی ماست. اما طبق برنامه‌ای که وزارت ارتباطات پیش‌بینی و برنامه‌ریزی این است که سهم آی‌تی (فناوری اطلاعات) به ۱۵ درصد برسد. این برنامه‌ریزی این نوید را به ما می‌دهد شرکت‌هایی که به امید بازگشت سرمایه‌شان توانایی سرمایه‌گذاری در بخش فناوری اطلاعات را دارند، باید هر چه سریع‌تر برای این سرمایه‌گذاری اقدام کنند، چراکه امروزه دنیا، دنیای فناوری اطلاعات است.

بحثی که در بازار سرمایه ما فراموش شده و به آن کمتر توجه نشان داده شده، بحث تأمین مالی شرکت‌های کوچک و استارت‌آپ‌هاست. این اتفاقی است که به‌سادگی می‌تواند در بازار سرمایه ما محقق شود، اما ساز وکار آن هنوز فراهم نشده و به نظر من این موضوعی است که باید در بازار سرمایه به آن پرداخته شود. معاملات الگوریتمی هم اتفاق جالب و جذابی است که می‌توان در بستر بازار سرمایه شاهد آن باشیم، اما این موضوع هم مغفول مانده است و نیاز است به آن بیشتر توجه شود.

*در گروه سرمایه‌گذاری خوارزمی چه نقش و جایگاهی برای آی‌تی در نظر گرفته شده است؟

از دو منظر می‌توان موضوع فناوری اطلاعات را مورد توجه قرار داد، اول ابزار پشتیبانی و دوم ابزار استراتژیک. شاید تا پیش از این آی‌تی به چشم یک ابزار پشتیبانی دیده می‌شد و حتی شاید در حال حاضر نیز در برخی از شرکت‌ ها  هم‌چنان به آی‌تی به چشم یک ابزار پشتیبانی نگاه شود، اما دیدگاه هیئت مدیره و مدیرعامل خوارزمی این است که فناوری اطلاعات یک ابزار استراتژیک است. بعضی از شرکت‌های ما هم به این باور رسیده‌اند که فناوری اطلاعات یک ابزار استراتژیک است.

در دنیای امروز اگر شرکت‌ها فناوری اطلاعات را فقط به چشم یک ابزار پشتیبانی ببینند، در مواجهه با شرکت‌هایی که آن را به چشم یک ابزار استراتژیک می‌بینند، حرفی برای گفتن نخواهند داشت. در حال حاضر در گروه سرمایه‌گذاری خوارزمی دیدگاهی در حال شکل ‌گرفتن است که از فناوری اطلاعات باید به عنوان یک ابزار استراتژیک استفاده شود.

*آیا برای تقویت روابط کارکنان سازمان و روابط بین‌شرکتی در شرکت‌های زیرمجموعه، فعالیت‌هایی در واحد آی‌تی تعریف شده؟ در حوزه تقویت ارتباط با سرمایه‌گذاران چطور؟ تعاملتان با سایر واحدهای مجموعه به چه شکل است؟

در گروه سرمایه‌گذاری خوارزمی سعی شده یک‌سری دستورالعمل‌ را از طریق سامانه اتوماسیونی که راه‌اندازی شده، به همکاران گروه سرمایه‌گذاری خوارزمی ارائه کنیم. سعی کرده‌ایم که دانش دیجیتال همکاران را ارتقا دهیم، با همکاران معاونت اداری در حال برنامه‌ریزی هستیم تا بتوانیم دوره‌های آموزشی برای همکارانمان داشته باشیم.

 نه‌تنها به این دلیل که نحوه استفاده از فناوری اطلاعات به عنوان یک ابزار پشتیبانی را بین همکاران افزایش دهیم، بلکه با این هدف که بتوانیم دیدگاهی را که به فناوری اطلاعات به چشم یک ابزار استراتژیک نگاه می‌کند، در ذهنیت و طرز تفکر همکارانمان ایجاد کنیم.

در گروه سرمایه‌گذاری خوارزمی سعی بر این شده که ارتباطات و کسب اطلاعات از سایر شرکت‌های گروه با استفاده از سامانه‌ای که راه‌اندازی شده است، مکانیزه شود. اولین سامانه‌ای که در این خصوص راه‌اندازی شد، اتوماسیون اداری بود و سامانه بعدی، سامانه جمع‌آوری اطلاعاتی بود که تنها با مسئولان جمع‌آوری اطلاعات شرکت‌های زیرمجموعه در ارتباط است تا به این وسیله اهداف خود را در این زمینه پیش ببریم.

با همکاری معاونت مالی و توسعه منابع خود در حال طراحی سامانه‌ جمع‌آوری اطلاعاتی هستیم که بتواند اطلاعات را از شرکت‌ها دریافت کند و روی داشبوردهای مدیریتی‌، در اختیار مدیرعامل و هیئت مدیره خود شرکت‌ها و معاونان و مدیران تصمیم‌گیر گروه سرمایه‌گذاری خوارزمی بگذارد تا بتوانند تصمیمات مناسب و به‌جا را اتخاذ کنند.

یکی از مهم‌ترین ذی‌نفعان گروه سرمایه‌گذاری خوارزمی سهام‌داران ما هستند. در این خصوص ما سعی‌ کرده‌ایم زیرساخت‌های ارتباطی را برای آن‌ها فراهم کنیم و بتوانیم از آن‌ها نظرسنجی کنیم و نظراتشان را بگیریم و رابطه تعاملی با آن‌ها داشته باشیم. در این راستا مدیریت محترم روابط عمومی شرکت خوارزمی سعی کرده است از سهام‌داران نظرسنجی به عمل آورد تا در جریان انتظارات سهام‌داران از گروه سرمایه‌گذاری خوارزمی قرار گیرد. هم‌چنین سعی بر این شده تا با استفاده از این امکانات از نقطه نظرات آن‌ها در خصوص انتظارات آن‌ها از شرکت، دیدگاهشان نسبت به شرایط شرکت، نیازهای مرتبط سهام‌داران با گروه سرمایه‌گذاری خوارزمی، مطلع شویم تا بهتر بتوانیم در راستای رفع نیازهای سهام‌داران اقداماتی به عمل آوریم. با تمامی این ابزار و امکانات سعی بر این شده تا نقش نیروی انسانی امور سهام خود را پررنگ‌تر کنیم.

تعداد نیروهای امور سهام ما معدود است و تعداد سهام‌داران ما ده‌ها هزار نفر. سعی کرده‌ایم زیرساخت‌هایی را فراهم کنیم تا سهام‌داران بتوانند به صورت اتوماتیک و سیستماتیک به یک‌سری از اطلاعات نظیر تعداد سهام‌هایشان، مقدار سود سهامی که طلب دارند و مواردی از این دست دسترسی داشته باشند و از این اطلاعات استفاده کنند.

درخصوص روابط واحدهای بین مجموعه، ما با همکاری مدیریت اداری در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری یک‌سری جلسات هستیم تا بتوانیم در فرایندهای سازمانی خود بازنگری داشته باشیم و در صورت نیاز تغییرات لازم را در آن‌ها اعمال کنیم و آن‌ها را بهبود بخشیم. تحقق این امر مستلزم ایجاد تعاملات مثبت بین معاونت‌ها و مدیریت‌های مختلف گروه سرمایه‌گذاری خوارزمی است تا این اتفاق بتواند به بهترین شکل ممکن رخ دهد

* در سال‌های اخیر در ایران و جهان چه تغییر و تحولات دیگری در شرح وظایف و فعالیت‌های مدیران آی‌تی پیش آمده است؟

همان‌طور که قبلاً عرض کردم، پیش از این به آی‌تی تنها به عنوان یک ابزار پشتیبانی نگاه می‌شده، اما به‌تازگی آی‌تی را به عنوان یک ابزار استراتژیک در نظر می‌گیرند. فناوری اطلاعات در یک سازمان می‌تواند دو نقش عمده را ایفا کند. یکی نگه‌داری و اداره کردن وضعیت موجود و دیگری رشد دادن و مترقی کردن آن کسب‌وکار است. بسته به این‌که مدیران ارشد آن سازمان چه نگاه و دیدگاهی نسبت به فناوری اطلاعات داشته باشند، نقش مدیر فناوری اطلاعات می‌تواند متفاوت باشد. ما در بحث مدیریت فناوری اطلاعات چندین اصطلاح متفاوت داریم. اصطلاح ICT Director که همان مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات است و اصطلاح CIO(Chief information officer) را برای مدیر ارشد فناوری اطلاعات استفاده می‌کنیم. CIO نیز در دنیای امروز، یکی از مدیران ارشد سازمان است و در تصمیم‌گیری‌های کلان و جلسات رده‌ بالای سازمان حضور دارد، در تصمیم‌گیری‌ها تأثیرگذار است و نظر او را در خصوص تصمیم‌گیری‌های مهم می‌پرسند.

این مسئله که فرد مورد نظر نقش ICT Director را در یک سازمان ایفا کند یا نقش CIO، مستقیماً به نوع کسب‌وکار آن تجارت بستگی دارد و برای این‌که بتوانید در نقشCIO ظاهر شوید، باید به نوع کسب‌وکار آن تجارت یا هلدینگ، شرکت‌های آن گروه، کسب‌وکارشان و روابط آن‌ها با یکدیگر واقف و از تغییرات و تأثیرات فناوری اطلاعات بر عملکرد یک سازمان یا هلدینگ کاملاً آگاه باشید.

*برای ماه‌های آینده چه برنامه‌های دیگری را برای حوزه آی‌تی در نظر گرفته‌ شده است؟

خیلی از برنامه‌های مرتبط را قبلاً عرض کردم. ما بر اساس برنامه‌ای که تحت عنوان «برنامه دو ساله» ارائه دادیم، یک‌سری بخش‌ها را بهبود خواهیم داد. برای مثال، برخی از زیرساخت‌های ما مستهلک شده‌اند و نیاز است تا این بخش‌ها به‌روزرسانی شوند.

یک‌سری کارهای روتین نظیر به‌روزرسانی سامانه‌هایمان در نظر داریم. هم‌چنین لازم است برخی سیستم‌های کامپیوتری همکارانمان که باعث کند شدن و ایجاد گلوگاه در روند کاری آن‌ها شده، به‌روزرسانی شود.

یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که داریم، تعریف، پیاده‌سازی و اجرایICT Master plan در هلدینگ است. از دیگر برنامه‌هایمان برنامه‌ریزی در جهت اخذ استانداردهای مرتبط با فناوری اطلاعات است. این‌ها برنامه‌های بزرگی است که داریم و در کنار این‌ها سعی داریم مبحث «هوش تجاری» را برای حداقل پنج شرکت اصلی بتوانیم به نتیجه‌‌ای که در نظر داریم، برسانیم.

درنهایت سخن آخر این‌که مجله وخارزم را خیلی از سهام‌داران ما یا همکاران ما در شرکت‌های زیرمجموعه مطالعه می‌فرمایند. ما خوشحال می‌شویم اگر بتوانیم از نظرات آن‌ها در خصوص گروه سرمایه‌گذاری خوارزمی مطلع شویم. اگر کم و کاستی در خصوص ارائه خدماتی که در زمینه فناوری اطلاعات به سهام‌داران‌ ما در سامانه آن‌لاین سهام‌داران که از طریق وب‌سایت ما قابل دسترسی هست، می‌بینند، یا پیشنهادی دارند که فکر می‌کنند از آن طریق ما بهتر می‌توانیم به آن‌ها خدمت‌رسانی کنیم، از طریق ای‌میل ICT@kharazmi.ir در خدمت آن‌ها هستیم.

هم‌چنین ما با همکارانمان در شرکت‌های زیرمجموعه ارتباط مستقیم داریم، اما می‌خواهم از طریق این مجله این مسئله را با آن‌ها در میان بگذارم که شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی و مدیریت بخش فناوری اطلاعات این آمادگی را دارد که در هر زمینه‌ای که آن‌ها نیاز دارند، به آن‌ها مشاوره دهد و اگر جایی نیاز هست تا مدیرانشان را قانع کنند که ساختار یا سیستم اطلاعاتی نیاز دارد تا تعویض شود یا به‌روزرسانی شود، ما می‌توانیم طی جلساتی مدیران آن‌ها را قانع کنیم؛ البته اگر پیش از این خود ما در این خصوص به نتیجه قانع‌کننده‌ای رسیده باشیم.

فصلنامه وخارزم- تابستان 99



تعداد بازدید : 2752
:: ثبت نظر ، پیشنهاد و انتقاد ...
:: فرم ارتباط ...
:: ثبت پرسش ...
:: فرم تماس با ما ...