::
درس های همایش پنجم مدیران گروه خوارزمی - 1394/03/07
دومین روز از پنجمین همایش مدیران گروه سرمایه گذاری خوارزمی با چهار سخنرانی صبح پنجشنبه 7 خرداد 1394 پی گرفته شد و با اظهارات پایانی دکتر حجت الله صیدی مدیرعامل این گروه، به کار خود پایان داد.
دکتر صیدی طی سخنانی در بخش پایانی همایش پنجم مدیران گروه خوارزمی با بیان این که همایش پنجم به مراتب بهتر و با دستاوردهای بیشتر برگزارشد،گفت: در این همایش همه سخنرانان فرصت های پیش روی کشور، منطقه، بازار سرمایه، گروه خوارزمی و ... را برشمردند. باید به داشتن این نوع نگاه که به جای نا امیدی و بزرگنمایی مشکلات فرصت ها را ببینیم، تبریک گفت و باید قدر این فرصت ها را بدانیم.
وی با اشاره به سخنان مدیریت عامل بانک صادرات ایران در این همایش مبنی بر اعلام آمادگی این بانک برای گسترش روابط و همکاری ها با شرکت سرمایه گذاری خوارزمی اظهار کرد: باید بتوانیم از امکانات، بازار و تسهیلات بانک صادرات ایران به شایستگی و با احساس مسئولیت استفاده کنیم و تعامل بلند مدتی را در این زمینه شکل دهیم.
دکتر صیدی با بیان این که مگر نه این که شرط بندگی قدر دانستن فرصت های خدادادی است، گفت: باید فرصت ها و مزیت های موجود در کشور و محیط فعالیت مان را بشناسیم و بدانیم که از اگر از این فرصت ها استفاده نکنیم، دچار کم فروشی یا اسراف شده ایم.
وی با اشاره به اهمیت ارتباطات اجتماعی و اطلاع رسانی بر برخورد علمی و حرفه ای و برنامه ریزی همه جانبه در این عرصه برای اعتماد سازی با سهامداران و توسعه تعاملات در عرصه های گوناگون تاکید کرد.
ضرورت تعامل صنعت و دانشگاه
برپایه این خبر، دکتر فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف و عضو هیات مدیره شرکت مدیریت شبکه برق ایران به عنوان اولین سخنران در صبح دومین روز همایش درباره رابطه صنعت و دانشگاه با تکیه بر «ساختار تعامل میان دانشگاه صنعتی شریف و بنگاه های اقتصادی»سخن گفت.
وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اهمیت تخصیص بخشی از درآمد ناخالص داخلی کشور به تحقیق و توسعه اظهار کرد: در برنامه های توسعه ای کشورما پیش بینی شده که 4 درصد از تولید ناخالص داخلی برای انجام تحقیقات هزینه شود، اما در عمل تنها 4/0 درصد به این کار اختصاص می یابد.
دکتر فتوحی با اشاره به نتایج تحقیقات صورت گرفته در کانادا در ارتباط با نحوه رابطه دانشگاه و صنعت گفت: به اعتقاد فعالان صنعتی کانادا، صنعت و دانشگاه از ظرفیت های یکدیگر اطلاع ندارند. آنها همچنین معتقدند که دانشگاه ها واقعیت های دنیای صنعت را درک نمی کنند. از سویی دانشگاه ها مدعی هستند که از صنعت جلوترند و از سویی فعالان صنعت بر این باورند که دانشگاه نمی تواند مشکلات ما را حل کند.
وی افزود: با این حال نتایج همین تحقیقات درکانادا نشان می دهد که بیش از 80 درصد صنایعی که اقدام به همکاری های علمی و تحقیقاتی با دانشگاه ها کرده اند، ازنتایج این همکاری رضایت داشته و مایل به تداوم آن بوده اند.
وی همچنین برخی ظرفیت ها و زمینه های همکاری دانشگاه صنعتی شریف با صنایع - ازجمله با شرکت های تحت پوشش گروه خوارزمی - را برشمرد و از شکل گیری چنین تعاملاتی استقبال کرد.
دکتر حسینی، مدیرعامل بورس انرژی نیز «عملکرد و چشم انداز بورس انرژی در حوزه صنعت برق» را برای مدیران و اعضای هیات مدیره شرکتهای گروه خوارزمی تشریح کرد.
دکتر حسینی گفت: بورس انرژی روی دو پایه قرار دارد. پایه اول جایگاه انرژی در اقتصاد دنیا و ایران است و پایه دوم هم روی اقتصاد رقابتی قرار میگیرد.
به گفته وی، قانون سال 1384 بازار سرمایه تأکید زیادی روی نهادسازی دراین بازار دارد. از این رو، سه بورس جدید طی دهه گذشته در بازار سرمایه ایجاد شده است. وی همچنین با اشاره به رتبه نیروگاه شهید منتظر قائم در میان نیروگاه های کشور، از گروه خوارزمی به خاطر سرمایه گذار توسعه این پروژه ملی تقدیر کرد.
دکتر ستایش معاون مالی و اقتصادی شرکت سرمایه گذاری خوارزمی نیز «ضرورت برنامه ریزی مالی در شرکت های گروه سرمایه گذاری خوارزمی» را محور سخنان خود در نوبت صبح روز دوم همایش مدیران گروه خوارزمی قرار داد.
دکتر ستایش، با طرح این سوال که بودجه نویسی شرکت های تابعه گروه خوارزمی تا چه حد می تواند به تحقق اهداف گروه کمک کند؟ براصل برنامه ریزی مالی در شرکت های یاد شده تأکید کرد.
وی با اشاره به پیشگامان هلدینگ در ایران، تعریف عمومی و قانونی هلدینگ؛ از« حاکمیت شرکتی»، «مالیات مضاعف» و «پیچیدگی درفرآیندهای کنترل مرکزی» به عنوان پاشنه آشیل شرکت های هلدینگ یاد کرد.
دکتر ستایش بر ایجاد خزانه مشترک،تشکیل کار گروه تأمین مالی، اجرای سیستم هماهنگ تعیین بودجه عملیاتی و لزوم برون سپاری امور به عنوان بر رویکردها عملی ضروری برای ایجاد هماهنگی در هلدینگ خوارزمی تأکید کرد.
دکتر محمد سلطانی فر، رئیس دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها نیز در همایش مدیران گروه خوارزمی از «نقش ارتباطات اجتماعی در ارزش آفرینی برای شرکت ها» سخن گفت.
به گفته وی، تنیدگی دنیای محتوای دیجیتالی با فرایندهای اقتصادی جهان اجتماعی شده کنونی، ضرورتی برای تأمل در بحث «ثروت دیجیتالی» ایجاد کرده است، به گونه ای که اکنون آن چیزهایی سرمایه محسوب می شوند که دیجیتال شده و از طریق مجازی در اختیار دنیا قرار می گیرد.
وی با تأکید بر ضرورت ورود روابط عمومی ها و مدیران شرکتها در فضای مجازی افزود: با ورود اینترنت و شکل گیری روابط عمومی های دیجیتال، نقش و حضور مخاطبان در فضای رسانه های افزایش یافت و ارتباط یک سویه به ارتباط دو سویه تبدیل شد. از این رو، شرکتها از بازخورد پیام های خود از سوی کاربران به راحتی مطلع می شوند.
دکتر سلطانی فر در پایان بحث مفصل خود، هنر روابط عمومی های امروز را در دیجیتالی کردن تمامی اطلاعات مربوط به سازمان و مؤسسه خود ارزیابی کرد.
وی با اشاره به انبوه اطلاعات در فضای مجازی و دغدغه های ناگزیر درباره صحت و واقعی بودن آن گفت: در این فضا تنها دانشی که می تواند به کمک کاربران بیاید، سواد رسانه ای است که باید ادبیات و اصول آن در میان مردم و کاربران ترویج شود.
تعداد بازدید :
2693
:: ثبت نظر ، پیشنهاد و انتقاد ...
|
:: فرم ارتباط ...
|
:: ثبت پرسش ...
|
:: فرم تماس با ما ...
|
|